”Hela ögat 2021 – Digitala dagar med allt från torra ögon till synrehabilitering”.

Att arrangera Optometridagarna digitalt är en ny utmaning för oss men den enda realistiska möjligheten i dessa covid-tider. Den digitala plattform vi valt kommer dock möjliggöra interaktion med båda föreläsare och utställare.

Lördagen kommer vi erbjuda förkovring inom torra ögon, kontaktlinser och synsvagsoptometri.

Detta är patientgrupper som lär uppta allt större del av vår kliniska vardag med en åldrande befolkning och mer skärmtid.

Söndagen bjuder på förändringar i bakre segment, arbetsmedicin, samt neurooptometri och refraktiv kirurgi. Allt som allt ett varierat och spännande program.

Program
I syfte att ligga i framkant och ge maximalt för dig som deltar har vi engagerat flera internationella och nationella föreläsare. Vi kommer att beröra ämnen som du kommer i kontakt med i din kliniska vardag. Vi fortsätter att samla föreläsningarna i teman för att få till en bättre helhet.

Datum: 13-14 mars 2021

2020 fick vi ställa in Optometridagarna och med 2021s digitala dagar hoppas vi att vi kan möta det efterutbildningssug som vi vet ni har. Det enda vi inte kan erbjuda är det fysiska mötet. Trots omständigheterna är vår förhoppning att de digitala möjligheterna gör att vi kan ”samla” lika många som tidigare år.

Vid eventuella problem ring till kansliet, supporten kommer var igång från kl 8.00 lördag.

Utställare / Sponsor

Som tidigare informerats så kommer Optikerförbundet att använda en digital plattform med många möjligheter, se länk.

Plattformen kommer givetvis designas i Förbundets färger och logotyper.

Vid de fysiska eventen varar utställningen över lördag-söndag men plattformen kommer ligga uppe redan på fredagen och ger en 50% ökad tillgänglighet för utställare. Fredagens utställning kommer att vara publik, dvs man behöver inte vara anmäld till föreläsningarna. Lördag-söndag är den tillgänglig bara för anmälda deltagare. Varje besökare kommer att loggas under lördag-söndag så ni får statistik samt kontaktuppgifter.

Låt oss göra Optometridagarna 2021 till årets stora optikevent tillsammans och med de fantastiska verktyg som står till buds.

Anmälan sker via mail till Olle Lindström ’Olle Lindström’ olle.lindstroem@eye-solutions.se, eller 0708-177185

Läs mer i info till utställare

De olika alternativen är:

1. Det finns fyra olika digitala utställarmontrar att välja mellan efter tycke och smak. I dem ingår nedladdningsbara PDF:er och video (eget material) samt Logotyper och färger i er grafiska profil. Ett tips kan vara att annonsera om, och skicka, goodiebags eller liknande till besökare.
Pris 25 000:- plus moms. Vid särskilda önskemål utöver vad som ingår, debiteras extra.

2. Nätverksrum där ni kan hålla workshops (10-20 minuter) live enligt ett i förväg annonserat program, så det inte krockar med föreläsningarna. Ni kan även svara på frågor direkt via skärmen, ungefär som vid ett Zoom eller Teamsmöte. Max 50 deltagare per möte.

3. Det finns många annonsplatser i bl.a. lobbyn (se via länken) för de som nöjer sig med att sponsra Optometridagarna.
Pris 8000:- plus moms.
Annonsplats vid stora scenen Pris 10 000:- plus moms.

Allt material bör vara högupplöst, 16:9 format på video, vektorformat på övrigt material. Inga printscreens.

Rent tekniska frågor kring utökade möjligheter och format på material hänvisas till: josefin.salming@onemotion.se