Optometridagarna 2022

1/10-2/10 Örebro

Optometridagarna 2022 – Äntligen ses vi igen!

** På grund av det rådande pandemiläget och oron för ökad smittspridning i tiden framöver så beslutade styrelsen igår att flytta Optometridagarna till hösten 2022. Nytt datum är den 1 och 2 oktober (Örebro). Informationen på hemsidan kommer uppdateras och nya datum för anmälan kommer publiceras. Ni som redan har anmält er kommer kontaktas av kansliet. **

Vid 2022s Optometridagar ses vi äntligen igen fysiskt. Efter att ha fått ställa in dagarna 2020 samt arrangera digitala dagar 2021 är signalen att det finns ett stort sug, bland båda optiker och leverantörer, efter att ”på riktigt” kunna ses igen och umgås.

Programmet för Optometridagarna 2022 innehåller allt från kommunikation till effekten av Covid-19. Lördagen inleds med ett tema om evidensbaserad optometrisk verksamhet och kommunikation, efterföljt av ett tema där vi tar upp ämnen som är och kommer bli nytt för vår kår. Vi får bland annat se utfallet av shared-care verksamhet i Lund och höra om Lebers sjukdom där vi optiker bör vara första instans som misstänker att tillståndet bryter ut. Efter föreningsstämman fortsätter vi lördagen med två kontaktlinsrelaterade föreläsningar innan vi avslutar med svenska mästerskapen i optometri (glöm inte att alla kan delta ”live”).

Söndagen inleds med ett tema om samsynsproblematik där ackommodations- och konvergensinsufficiencs står i centrum. Förmiddagen avslutas med bakre segment där glaukom står i glaukom står i fokus. Efter lunch har vi som vanligt ett ”gott & blandat” tema som i år bland annat omfattar Covid-19 relaterade effekter på synen.

Vi hoppas att programmet tillsammans med möjligheten att äntligen kunna ses igen gör att slår rekord i antalet deltagare som samlas i Örebro helgen 19-20 mars 2021.

Observera att anmälan är bindande. Ingen återbetalning av registreringsavgiften efter den 14 januari 2022. Före detta datum endast mot läkarintyg, med avdrag för hanteringskostnad.

Medlemspris 3500

Ej Medlem 4750

Anmälan efter 14 jan + 500

Priserna i är ink. moms

Gör anmälan snarast och för att få det lägre priset som gäller fram till den 14 januari 2022.

Passa på att gå med som medlem och få tillgång till medlemspriset direkt.

Beroende på vad FHM och regeringen beslutar KAN det krävas vaccinpass för att få tillgång till Optometridagarna. Vi uppdaterar löpande ev. myndighetskrav på hemsidan.

Inbjudan-Optometridagarna-2022.pdf
program_opdagar_2022-v2.pdf
Sista anmälningsdag: 2022-09-16
Pris icke medlem: 4750 Kr
OBS! Medlemmar i Optikerförbundet (även studenter) måste logga in och anmäla sig via intranätet, för att kunna ta del av det rabatterade priset. Passa på att gå med som medlem innan du anmäler dig.

Namn
Arbetsplats och ort
Telefon dagtid

Faktureringuppgifter